Kerjaya sebagai Agen Insurance

Perasan atau tidak , semakin tinggi kesedaran masyarakat berkenaan dengan pemilikan skim insurans & takaful persendirian. Sebagai permulaan kita bekerja mungkin kita memiliki Insurance yang diberi oleh pihak syarikat. Saya bekerja sebagai seorang Trainer lebih dari 15 tahun di bahagian Industri,Ramai rakan-rakan saya di Universiti yang sama-sama belajar dan amik exams bertanya tentang kerjaya saya dan kenapa saya berhenti kerja sebagai seorang trainer ?Kenapa saya mengubah haluan kerjaya saya, hihi..salah satu sebabnya adalah saya nak bersara awal pada usia 40tahun. Sampai bila kita nak makan gaji kerja dgn orang dan terikat dengan Punch Card. Saya offer bagi rakan-rakan atau sesiapa sahaja yang berminat boleh hubungi saya.

download (1)

Permohonan Agent baru

1. Syarat Kelayakan (minimum)

  • Pemohon mestilah berumur antara 18 tahun hingga 45 tahun
  • Warganegara Malaysia
  • Menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (minimum lulus 5 matapelajaran)
  • Fresh Graduate dalam bidang Pemasaran & Insurans dialu-alukan.

2. Dokumen yang diperlukan untuk permohonan agent baru

  • Melengkapkan borang permohonan asal.
  • Sijil Akademik (min SPM/MCE dengan 5 subjek lulus)
  • Salinan IC (depan / belakang)
  • 6 salinan gambar berukuran passport (tulis nama dan no IC dibelakang setiap keping gambar)
  • Borang pendaftaran LIAM yang lengkap dan Yuran LIAM sebanyak RM 35.00
  • Sijil PCE, CEILLI & TBE atau slip keputusan peperiksaan.
  • Agent Agreement, Letter of Guarantee dan Code of Ethic & Conduct yang lengkap diisi

Jangan segan silu kerna kerjaya sebagai Agen Insuran akan mengubah hidup anda.

IMG-20130121-WA0037

Latihan diberi, Mentoring by introducer,Buddy-Buddy System, Synergistic Business Unit

Untuk maklumat lanjut tentang kerjaya sebagai agent Prudential BSN Takaful Berhad sila hubungi 012-2724042 atau email: husnanimd.noor@yahoo.com , nani@husnani.com

Leave a Reply

